lördag 15 oktober 2011

Crash boom bang!!

I torsdags hände nåt...

Glad i hågen kör jag hem från jobbet och är nästan hemma, bara en sista sväng till vänster så är jag på min gata...istället säger det: PANG!!!

Blinkar i god tid, bromsar in i god tid men vad hjälper det, för sekunden efter har jag en annan bil upptryckt i röven på min egen!
Det blir en rejäl smäll, och huvet åker häftigt fram och tillbaks och studsar hårt mot sätet..AJ!

En bil som kommer mot mig hinner precis svänga innan jag håller på dundra in i honom, så lite tur i oturen har jag den här dagen...
Chockad och darrig tar jag mig ur bilen och kollar läget...Ser inte bra ut alls för "bettan"...
Ser liite värre ut för den andra bilen, men det ska hon ha för att hon inte såg när JAG gjorde rätt i trafiken!

Sen dess har jag haft rejäl huvudvärk och börja får mer och mer ont i nacken...
Ringde sjukvården dagen efter och dom tycker jag ska ha helgen på mig, känner jag likadant eller värre hör jag av mig på måndag, vilket det kommer bli...
Har även gjort min plikt på skadeanmälningar, och på måndag tar dom "bettan" ifrån mig...
Synd att vi just lagt ca 10 000 kr på henne, men men...
Det är ju det här med pengar...Det går verkligen inte bra nu...

Så nu ska jag försöka hitta nåt positivt i detta elände, och det är ju inte så svårt!

1. Skitglad att jag va ensam i bilen, utan mina älsklingar
2. Det kunde ju gått åt helvete med tanke på den mötande bilen
3. Kunde vatt en långtradare som tryckte mig i röven
4. Fick en fin vinterjacka av min man på kvällen

Allt behöver ju inte va piss...

Freijan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar